Cat te costa fluctuatia de personal in hotelul tau si cum sa reduci acest fenomen?

Personalul tau din hotel pleaca dupa nici trei luni si te frustreaza acest lucru? Simti ca pierzi banii cu recrutarea, ca platesti ore suplimentare oamenilor care raman si ca efortul tau e in zadar pentru ca „asa e in aceasta industrie”?  Din pacate, deficitul de personal in industria ospitalitatii din Romania a ajuns la 50.000 de posturi si s-ar putea tripla in urmatorii ani. Am intalnit deja hoteluri care au contractat forta de munca din Republca Moldova sau chiar tari mai indepartate precum Filipine.  Insa, curba personalul NU trebuie sa mearga in jos.

In acest articol iti vom dezvalui 3 aspecte care te vor ajuta in reducerea riscului cu fluctuatia personalului si ce poti sa faci ca sa iti motivezi angajatii sa ramana.

De ce nu vor angajatii sa ramana in hotel?

Intr-un studiu realizat de Ken Blanchard Companies, managerii si angajatii au fost intrebati separat care sunt motivele pentru care ei considera ca un angajat ar ramane intr-o companie. Asa cum deja intuiesti, managerii considera ca angajatii raman daca sunt remunerati, sunt promovati si au siguranta locului de munca.

Angajatii, insa, considera ca pot ramane daca au o relatie buna cu managerul direct, daca li se recunosc meritele si mediul de lucru este placut. Intr-un cuvant, cultura organizationala pe care un hotel o creaza, influenteaza decizia unui angajat, si-l poate face  pe acesta sa ramana.

Companiile care investesc in dezvoltarea si satisfactia la locul de munca genereaza mai multa fericire in randul angajatilor. Un studiu de la Universitatea Warwick a descoperit ca fericirea la locul de munca determina o cresterea a productivitatii cu pana la 12%, in timp ce angajatii nefericiti pot fi cu 10% mai neproductivi.

Care este costul real al fluctuatiei personalului?

Pe laga costul recrutarii, mai exista costul cu instruirea angajatului (perioada de training, daca hotelul prevede o asemenea perioada) + timpul petrecut de managerul direct in dezvoltarea noului angajat (minim 6 luni pana cand costul cu recrutarea se amortizeaza). Aceste costuri ajung sa fie de 2-3 ori mai mari decat salariul mediu pe un an al unui angajat.

Ce pot face managerii de hotel?

Asa cum deja intuiesti este mai ieftin sa pastrezi un angajat decat sa il inlocuiesti cu unul nou. Si cel mai simplu, poti face asta prin dezvoltarea unei culturi organizationale si a unei strategii de retinere a angajatilor.

Liderii pot sa dea un sens mai amplu activitatii angajatilor. Fie ca este vorba de curatenia camerelor, de spalatul vaselor sau de calcularea salariilor, angajatii trebuie sa inteleaga „de ce?”-ul organizational si sa simta ca au o contributie in misiunea si viziunea hotelului.

Sunt 6 nevoi fundamentale ale oamenilor de care daca ai grija in echipa, oamenii raman pe termen lung si performeaza la cote maxime. Acest concept de 6 nevoi umane a fost popularizat de catre Tony Robbins, un titan al dezvoltarii personale si al psihologiei care au marcat epoca in care traim.

De cele mai multe ori, conflictele in relatii de echipa, mai ales de tipul manager – angajat, apar din nerespectarea acestor nevoi. Este vorba despre nevoia de: certitudine si siguranta, surprindere, conexiune, importanta, crestere si contributie.

Trei dintre ele sunt critice si daca doar una din acestea nu este indeplinita, fluxul tau de personal ajunge sa fie un haos. 

Nevoile de conexiune si crestere sunt printre cele mai importante nevoi ale noastre, iar daca aceaste nevoi nu ne sunt indeplinite, ajungem sa muncim ca niste robotei, sa ne plictisim si ulterior, sa plecam. Daca vrei mai multe detalii despre cele 6 nevoi le gasesti in cursul 6 Tehnici pentru o Echipa Stabila si Performanta in Hotelul Tau” vezi aici. Vei gasi acolo explicatia de ce aceste nevoi sunt esentiale si cum focusul pe ele poate sa te ajute sa ai o echipa motivata si fidela pe termen lung.

Cateva idei pentru conturarea culturii organzationale sanatoase sunt:

1. Scrie-o pe hartie. Da! Este foarte important sa faci asta. Conceptele transmise verbal se pierd, nu au putere si nici autoritate. Ideal ar fi sa ai un manual in care sa prezinti elementele culturii tale organizationale, astfel incat acestea sa fie intelese de fiecare membru nou al echipei. Este foarte important ca angajatii tai sa participe si ei la definirea principiilor de cultura si odata la ceva timp, acestea sa fie revizuite si readaptate.

2. Implementeaza obiceuri si ritualuri care sa sustina cultura hotelului. De exemplu, daca sustii ca „hotelul nostru e orientat spre crestere si dezvoltare”, poti sa traiesti aceasta valoare prin implementarea pauzei de citit, in care angajatii citesc si invata si sunt platiti pentru asta timp de 30 minute/zi. Si poate zici: aceasta strategie nu este valabila si pentru mine, majoritatea angajatilor sunt necalificati sau neinteresati de citit. Si in unele cazuri, se poate sa fie cea mai potrivta. Tocmai de aceea, am cautat care sunt acele strategii care functioneaza pentru orice hotel, care ajuta direct cauza adevarata pentru care oamenii pleaca sau nu isi fac treaba bine. Gasesti aici tehnicile pe care poti sa le implementezi si sa vezi rezultate intr-un timp foarte scurt.

3. Creeaza un sistem de crestere bine definit astfel incat angajatii sa inteleaga unde pot ajunge daca raman pe termen lung.

4. Cu cat satisfaci mai multe nevoi angajatilor tai, impactul pozitiv va fi mai mare si vor ramane la tine mai mult timp. De exemplu, daca unul din angajati este pasionat de calatorii, ofera-i un voucher cadou la un hotel intr-o destinatie din bucket listul lui.

Toate acestea, vor trezi in angajatii tai un simt al apartenentei, ceea ce ii va determina sa se implice in dezvoltarea businessului si sa fie ambasadorii brandului. Ghici cine are de castigat de-aici? Clientii vor intalni aceleasi zambete cand vin in hotelul tau, se vor simti ca acasa, vor recomanda serviciile mai departe, si cel ma probabil le va fi mai usor sa cheltuie mai multi bani in hotel. Prin investitia in angajatii tai si in cultura organizationala, vei crea astfel ceea ce orice hotelier de succes isi doreste: o strategie de guest experience care aduce rezultate, bazata pe comportamentul impecabil si responsabil al angajatilor tai.

Dar un guest experience reusit si clientii multumiti sunt o consecinta si la a avea o echipa stabila si focusata pe rezultate. Ca sa poti rezolva usor toate aceste provocari si sa ai un sistem cu pasi concreti pe care sa-i faci ca sa ai o echipa fantastica, am creat un curs special pentru managerii de hotel.

Si nu iti spunem secrete nestiute sau sa iti dam solutii magice. Doar tu stii cel mai bine ce este in hotelul tau, cum este echipa ta si care sunt problemele. Dar, ce vei primi din cursul aceste e o structura solida. Am creat aceasta structura pe baza experientelor cu hoteluri din Romania. Am studiat la Yindi nenumarate studii si le-am experimentat in “viata reala”. Si asta ca sa putem sa oferim ceva valoros, corelat la problemele si solutiile actuale. creata in ani de zile de experienta, pe care sa construiesti un business sanatos si o echipa performanta.

Am face, cel mai probabil, cea mai buna echipa impreuna: tehnicile specifice oferite de noi (bazate pe studii intense in piata) si informatiile pe care doar tu le detii din hotelul tau, ar forma impreuna cel mai bun plan de iesire din aceasta criza.

Asa ca, daca vrei…

sa iti gasesti oameni pe rolurile neacoperite. Sunt poate roluri pe care le cauti de peste 1 an de zile si niciun candidat nu a fost suficient de bun.

sa ai o echipa stabila, loiala care sa-ti dea timp sa te ocupi si de alte arii ale business-ului ca sa poata sa creasca.

sa nu iti mai suprasoliciti angajatii pentru ca nu ai destul personal

sa nu mai fii nevoit sa aduci oameni din strainatate sa lucreze in hotel pentru ca aici, efectiv, nu gasesti pe cine sa angajezi

sa nu mai fii fortat sa recurgi la mariri de salariu, bonusuri si alte improvizatii ca sa-ti convingi echipa sa nu plece.

 Intra cat mai repede si hai sa rezolvam impreuna cat mai repede criza de personal si sa cream pentru hotelul tau un numar semnificativ de client fideli care sa revina si sa revina..

Intra aici daca vrei solutiile si esti pregatit de schimbare!

PS: daca vrei sa vezi care e nivelul real de guest experience la tine in hotel, intra aici

DISTRIBUIE ARTICOLUL

CATEGORII

ETICHETE

Articole asemănătoare

Menu