[5 minutes read]
Suntem inspirați să vedem și să auzim povești frumoase care iau naștere în jurul experiențelor trăite de oameni în călătoriile lor. La fel ne-a inspirat și povestea lui Bogdan Petric, un antreprenor din domeniul farmaceutic, iubitor de călătorii, care, într-o zi, a simțit că este mult prea valoros tot ce trăiește și învață din experiențele locurilor vizitate, pentru a nu fi împărtășite mai departe. Astfel, face un pas în lateral din business-ul de zi cu zi și crează Dream Experiences, blogu-ul lui de călătorii.
Bogdan a văzut și a înțeles cum experiențele îi pot face pe oameni mai fericiți, mai curioși, mai buni și mai pasionați de viață, de aceea a ales să-i inspire și să-i ajute prin a scrie cât mai mult din călătoriile lui.
Vă invităm să descoperiți povestea și misiunea lui, dar și ce sfaturi oferă hotelierilor români, printr-un interviu acordat echipei Yindi.
Yindi: Bogdan, activezi în viața de zi cu zi ca antreprenor în domeniul farma. Când ți-a venit prima dată ideea de a scrie despre experiențele trăite în călătorii?
Bogdan: Iubesc să călătoresc, să cunosc culturi diferite şi să trăiesc experienţe unice, iar ideea de a scrie despre ele mi-a venit în luna de miere, pe o crozieră Celebrity Cruises în Caraibe. Eram pe plaja Carlisle Bay din Barbados, o plajă superbă cu nisip fin şi apă cristalină, sufletul îmi era plin de împlinire, recunoştinţă şi bucurie şi atunci s-a produs acest click în mintea mea. Mi-am dat seama, trăind acele momente, că trebuie să transmit mai departe toate aceste experienţe. Nu am stat mult pe gânduri, iar prima postare pe blog a fost chiar despre Barbados.
Yindi: De ce ai simțit nevoia să transmiți acest lucru către public și de ce ai numit blogul Dream Experiences?
Bogdan: Am vizitat 3 continente şi 49 de ţări (multe dintre ele de 2,3 ori), interacţionând cu mulţi turişti de toate vârstele, care la fel ca noi, aveau 3-4 vacanţe pe an şi căutau mereu experienţe memorabile. Am învăţat astfel că poţi trăi o experienţă de vis la un buget acceptabil, că planificarea vacanţelor joacă un rol foarte important şi că nu doar ,,oamenii bogaţi” pot călători bine. Toate aceste elemente se regăsesc în ceea ce Dream Experiences înseamnă. Vrem ca oamenii să trăiască experienţe de vis, nu simple vacanţe şi îi ajutăm în acest sens.
Yindi: Ce înseamnă pentru tine o experiență reușită într-un hotel? Care sunt top 5 cele mai importante aspecte la care ești atent ca și client?
Bogdan: În primul rând mă aștept să fie ,,dragoste la prima vedere”, să zic wow încă de când îi trec pragul. Prima impresie este mereu foarte importantă şi aştept ca totul, de la lumină, decor, muzică până la modul în care sunt primit să clădească o experiență de care eu să îmi amintesc mereu. Confortul camerei este un alt aspect important şi pun mare preţ pe calitatea saltelei şi a aşternuturilor, pe meniul de perne, pentru că vreau să am parte de o odihnă completă şi reconfortantă. Partea culinară este mereu prezentă în povestirile noastre, iar aici din nou îmi doresc să trăiesc o experienţă inedită, nu o simplă masă. Normal, calitatea şi gustul preparatelor contează, însă mereu apreciez şi promovez locurile în care sunt surprins plăcut de modul de servire şi de creativitatea bucătarilor. Alte aspecte la care sunt foarte atent şi ar contura top 5-ul sunt personalul hotelului (mă refer la interacţiunea cu ei, la outfit-ul lor, la amabilitatea şi modul în care răspund solicitărilor) şi elementul de surprindere pe care toţi dintre noi, ca turişti, îl aşteptăm într-un hotel.
Yindi: Călătorești în cea mai mare parte cu familia ta, soția și cele două fetițe. Ce nuanțe apar în plus atunci când vine vorba de o experiență reușită pentru o familie cu copii mici într-un hotel?
Bogdan: Fiecare vacanţă pe care o petrecem cu fetele are o tematică bine stabilită înainte, iar principalele 3 categorii pe care le urmăresc la alegerea unui hotel sunt:
-
serviciile hotelului
-
facilităţile pentru cei mici
-
siguranţa
Să călătoreşti cu 2 fetiţe mici poate fi o provocare din multe puncte de vedere, inclusiv al bagajului. Astfel că hotelurile ce oferă cărucior, pătuţ de copil, scaune de masă, facilităţi pentru prepararea hranei, sunt primele pe lista noastră. Probabil sunt considerate banale, însă lipsesc cu desăvârşire din unele hoteluri.
Legat de a 2-a categorie, am înţeles un lucru încă de la început: copii fericiţi = părinţi fericiţi. Astfel că este foarte important să existe un program de activităţi distractive şi spaţii tematice dedicate pentru cei mici. Fie că vorbim de piscină, loc de joacă, parc de aventură, spectacole sau grădiniţă pentru copii, atracţiile pentru cei mici sunt foarte importante atunci când alegem un hotel. De asemenea, siguranţa este deosebit de importantă. De la spaţiile de joacă, la piscină, care trebuie să fie sigure, la mâncarea proaspătă şi de calitate, și până la personalul ce trebuie să fie special pregătit pentru interacţiunea cu cei mici, toate sunt aspecte pe care le iau în calcul astfel încât atât noi, cât şi cei mici, să trăim o experienţă extraordinară.
Yindi: Care sunt principalele aspecte din punctul tău de vedere, pe care piața hotelieră din România trebuie să le îmbunătățescă atunci când vine vorba de a oferi experiențe inedite familiilor cu copii? În special pentru hotelurile care au acest profil.
Bogdan: Am avut ocazia să mergem în câteva hoteluri de tip ,,kids concept” în afara ţării şi, comparând cu cele vizitate în România, am observat 3 priorităţi pe care hotelurile de profil din România ar trebui să le aibă mai mult în vedere sau să le îmbunătăţească:
-
Prima impresie pe care o lasă copiilor.
Sunt foarte puţine locurile în România unde copiii au primit un coşuleţ cu dulciuri la sosire, o jucărie în cameră sau un mic cadou care să îi impresioneze şi să îi facă să îşi aducă aminte de acel hotel.
-
Camere tematice, decorate cu super-eroi.
Le-am întâlnit afară, însă nu le-am întâlnit niciunde în România. Copiii iubesc astfel de experienţe iar un exemplu elocvent, pe lângă hotelurile Disney, este Barbie at Forte Village din Sardinia.
-
Atenţia la detalii.
De la modul cum arată spaţiile de joacă şi piscinele pentru copii, până la activităţiile educative zilnice de care au parte cei mici, nu de puţine ori am simţit în România că ele există doar pentru a fi bifate.
Yindi: Care a fost cea mai memorabilă experiență pe care ai trăit-o până acum într-un hotel?
Bogdan: Am trăit multe experiențe memorabile, astfel că mi-ar fi foarte greu să mă rezum la una singură. Aş aminti măcar două: Oberoi New Delhi și Kempinski das Tirol Kitzbuehel.
Îmi voi aminti mereu cum la ora 4 dimineaţa, când am ajuns la Oberoi, am fost întâmpinaţi cu flori şi ceai de o parte importantă a staff-ului. De asemenea, experienţa culinară la superlativ, una cum nu am trăit în niciun alt loc din lume, şi serviciile oferite (valet 24 de ore, centru spa deschis 24 de ore, profesionalismul personalului) ne-au făcut să ne simţim superstaruri.
La Kempinski, pe lângă facilităţiile ski & spa extraordinare, am fost impresionat de serviciile oferite şi de atenţia la detalii. Fetiţa de 3 ani a fost aşteptată în cameră cu un coşuleţ de dulciuri, a primit halat şi şlapi pe mărimea ei, iar atunci când am vrut să iau masa în oraş, cei de la Concierge mi-au oferit transfer gratuit cu limuzina Mercedes a hotelului.
Pentru mine, ambele hoteluri reprezintă definiția cuvântului memorabil.
Yindi: Atunci când scrii despre experiențele trăite împreună cu familia ta, ce vrei să transmiți publicului? Cu ce vrei să-i ajuți?
Bogdan: În primul rând, vreau să trezesc în sufletul lor pasiunea pentru a călătorii, să le arăt destinaţii de vis şi să îi ajut să trăiască experienţe wow la un buget acceptabil. Am două principii de la care nu mă abat: scriu doar despre locurile pe care le vizitez şi doar dacă mi-au plăcut atât de mult încât aş mai reveni cu drag acolo.
De asemenea, sunt conştient că fiecare detaliu poate face diferenţa. Astfel că în fiecare destinaţie testez cât mai multe restaurante, încerc să ajung la toate atracţiile de top, astfel încât să pot oferi informaţii concrete, iar cititorii mei să ştie cum se vizitează cel mai eficient acel oraş, ce nu trebuie să rateze şi unde merită să servească masa.
Yindi: Care sunt următoarele experiențe pe care le pregătești, experiențe despre care vei scrie și pe blogul tău?
Bogdan: Anul trecut am trăit o experienţă de vis în turul Europei de Vest cu cele 2 fetiţe de 1 an și, respectiv, 4 ani (10 ţări, 16 oraşe, peste 8500 km şi 500 de ore de călătorie), astfel că voi scrie despre cum să călătoreşti cu copiii şi să te bucuri la maxim de vacanţă.
Croaziera reprezintă ,,prima dragoste” în materie de călătorie, avem la activ 11 croaziere cu 6 companii diferite, astfel că în viitorul apropiat vom urca din nou pe un vas şi cu siguranţă vom continua articolele legate de cum să alegi croaziera perfectă, ce înseamnă o vacanţă pe un vas de croazieră şi la ce tebuie să te aştepţi dacă eşti pentru prima dată pe un vas. De asemenea, la fel ca în fiecare an, vom alege o destinaţie exotică de top, o destinaţie surpriză ce va fi dezvăluită cititorilor noştri la sfărşitul lunii aprilie, iar pe termen lung neapărat o reîntoarcere în India alături de fete.
Îi mulțumim lui Bogdan pentru interviu, dar mai mult de atât îi mulțumim pentru că împărtășește din experiențele lui, ajutând și inspirând tot mai mulți oameni să descopere fascinația experiențelor din călătorii.
Vă invităm să citiți și să urmăriți blogu-ul lui Bogdan, pe http://dream-experiences.com/.
Cu prietenie,
Echipa Yindi