Dragos Anastasiu: ,,Mai mult focus pe experientele clientilor si mai putin propriile strategii si necesitati”

 

 

Dragos Anastasiu este unul din oamenii care si-au pus amprenta asupra dezvoltarii turismului romanesc. E genul de om de afaceri care pune pasiune in fiecare proiect pe care il conduce, care are intotdeauna o viziune mareata si un scop precis. A renuntat la o cariera in medicina in Germania pentru mediul de business in Romania si a reusit sa fie unul din oamenii de referinta ai turismului romanesc.

In urma cu cativa ani si-a propus sa investeasca intr-un loc uitat de romani, insa unic pentru o lume intreaga – un resort din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii, in apropierea punctului in care Dunarea se varsa in Marea Neagra si l-a transformat intr-un exemplu pentru turismul romanesc.

Green Village Resort a devenit un etalon pentru ceea ce ar trebui sa fie turismul romanesc – autentic, eco friendly si concentrat asupra experientei clientului. Lucrand impreuna cu Green Village Resort, echipa Yindi a reusit sa inteleaga in profunzime filosofia care a stat la baza acestui proiect, asa ca l-am provocat pe Dragos la o discutie despre viziune in industria ospitalitatii.

Dragos, e mai greu sa conduci un business in industria
 ospitalitatii decat orice alt tip de business? 

Cred ca nu exista diferente majore, fiecare domeniu are particularitatile sale. Dar nu este niciodata greu sa conduci un business, daca o faci cu competente si pasiune

De ce ai simtit sa te implici intr-o afacere in industria
 hoteliera? Care a fost viziunea care te-a indemnat sa faci aceasta miscare? 

Noi suntem in turism de 22 de ani. Avem cea mai mare retea de agentii de turism din tara si cele mai bune relatii contractuale cu cei mai mari touroperatori din lume. Prin urmare, patrunderea in zona hoteliera a fost numai o chestiune de timp si oportunitate, mai ales intr-o perioada in care internetul a revolutionat industria si tinde sa diminueaze rolul intermediarilor. Indiferent daca va face o rezervare la agentia de turism, pe un portal on-line sau direct la hotel, clientul se va caza mereu undeva. In aceasta zona trebuie investit.

Care crezi care cea mai mare greseala a hotelierilor din
 Romania? 

Nu cred ca putem generaliza, nu cred ca hotelierii romani fac vreo mare greseala.  Industria se  dezvolta, produsele si serviciile se imbunatatesc. Cred ca sunt cu totii obligati sa puna mai mult focus pe experientele clientilor si mai putin propriile strategii si necesitati. In plus, toti inteleg din ce in ce mai mult ca atmosfera la fata locului este cea care da sentimentul unei experiente de neuitat si ca pentru asta trebuie sa apeleze mai mult la specialisti si mai putin la propriul gust.

Ai asteptari diferite de la un hotel atunci cand
 calatoresti in interes de afaceri fata de momentele in care esti in vacanta? 



Sigur ca da. Cand mergi in interes de business, focusul tau este pe ce ai de facut , iar hotelul un loc in care pui capul pe perna si dormi. Cand mergi in concediu esti in alta stare, acolo totul este despre experienta si asta minut de minut.

Unde ai trait cea mai frumoasa experienta hoteliera? 

La mine la Green Village , hi, hi ! Este unul dintre cele mai frumoase locuri din lume, acolo unde se varsa Dunarea in Marea Neagra. Si locul in care am incercat si in buna parte reusit sa implementez sloganul “the answer is YES, now tell me the question“. Si apoi am fost incantat de Resortul Six Senses din Vietnam.

Care crezi ca sunt top 3 practici care aduc cele mai multe rezultate in acest domeniu? 

Ce spuneam mai sus, sa nu spui niciodata NU, totul sa fie posibil. Apoi, sa-l faci pe fiecare colaborator din  resort sa se gandeasca ca fiecare client este copilul sau si sa-l trateze exact asa cum si-ar trata propriul copil. Si apoi sa creezi atmosfera care sa induca clientului ca este intr-un loc cald, amenajat cu o grija similara a propriului camin.

Daca ar trebui sa oferi un singur sfat managerilor de
 hotel, care ar fi acela?

Nu ofer sfaturi pentru ca stiu ca nu sunt urmate. Eu, daca as fi manager de hotel, as vrea sa stiu ca fiecare minut petrecut la hotel este plin de “fun“, ca fac fiecare lucru din maxima pasiune. Atunci succesul este garantat !

Echipa Yindi

 

Sursa foto: green village resort, wall-street.ro, arhiva Yindi

DISTRIBUIE ARTICOLUL

CATEGORII

ETICHETE

Articole asemănătoare

Menu